1000 ,- kvar för att få fri frakt!

Till kassan
Totalt:: 0
Meny

Logga in

Kundvagn / 0 produkter

Kundvagnen är tom

Inte säker på var du ska börja?
Se våra nyheter

Total: 0,-

Till kassan
Snabb leverans | Bra kundservice | Fri frakt över 1000:-

Ångerrätt, retur och reklamation

Vi hoppas att du alltid är nöjd med varorna, men om du ångrar ditt köp har du 14 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din beställning.​​


Ångerrätt
Ångerrätten ger dig som privatperson rätt att kontrollera produkten utan extra kostnad innan den returneras inom ångerrätten. Om produkten bara har testats eller kontrollerats på samma sätt som du kan göra i en vanlig butik, har du rätt till full återbetalning av inköpspriset exklusive leveringsfrakt.

Du har en 14 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din varan. Om du inte vill behålla föremålet måste du meddela det före tidsfristen. Om paketet inte hämtas ut kommer det att behandlas som ej uthämtat (se separat avsnitt för ej uthämtat paket).

Du kommer att få din ångerblankett med leveransbekräftelsen via e-post.

När du har meddelat att du vill utnyttja ångerrätten har du ytterligare 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan.

Ångerrätten gäller inte förseglade varor där förseglingen har brutits efter leverans och produkter som inte är lämpliga för retur av hälso- eller hygieniska skäl. Täcken och kuddar kan inte returneras om plomberingen eller förpackning brutits.

Vid fråga om ångerrätt eller retur; kontakta vår kundtjänst via e-post: kundservice@indusiadesign.com. Reklamation via Facebook besvaras inte.


Returer
Om du vill returnera (en del av) din beställning får du pengarna tillbaka för din retur minus leveransfrakt. Du behöver själv bekosta returfrakt. Du måste leverera varan i originalförpackningen och i samma skick som den var vid mottagandet.

Skicka din retur till:

Indusia AB/Indusia Design
Storgatan 2
67332 Charlottenberg


Återbetalningar
När vi har mottagit, behandlat och godkänt din retur så upprättas din återbetalning. En återbetalning görs alltid via samma betalningssätt som användes när du slutförde ditt köp. 

OBS! Har du valt att betala med faktura så måste fakturan betalas innan förfallodagen (eller ta kontakt med Klarna direkt för att skjuta upp din faktura). När vi har fått din retur krediteras varan och pengarna återbetalas sedan från Klarna.


Avgift för ej uthämtat paket
Kom ihåg att ditt paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar efter att det ankommit. Därefter skickas varorna automatiskt tillbaka.

Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 395 kr för ej uthämtat paket. Avgiften täcker fraktkostnader och hantering.

Om du behöver mer information om retur, kontakta vår kundtjänst på kundservice@indusiadesign.com.

Du kan också se denna och tidigare beställningar under Mitt konto (kräver att du är inloggad).


Reklamation
Om ett fel eller en defekt i en artikel upptäcks ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts.

Du kan anmäla fel och defekter i produkterna till kundservice@indusiadesign.com. Lägg gärna till en bild av felet eller defekten så att vi kan behandla din reklamation.

Vi reserverar oss rätten att vidarebefordra din reklamation till tillverkaren eller underleverantören för ytterligare bedömning av eventuella fel och skador.

Om du på eget initiativ vidtar åtgärder för att åtgärda defekten utöver vad som kan ha avtalats med Indusia AB, betalar vi inte dessa kostnader.

Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst om vi bedömer att en retur är nödvändig. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.


Garantier
Våra garantier gäller i Sverige och medför inga begränsningar i reklamationsrätt för varor enligt konsumentköplagen.