Kundvagn


Kundvagnen är tom

0,-

Villkor

 

Försäljningsvillkor

FRAKT: Gratis frakt för beställningar över Kr. 1000, - (gäller inte hemleverans) FAST FRAKT: Kr. 89, - (gäller inte hemleverans)

Du kommer att få ett spårningsnummer via e-post när ditt paket skickas från oss. Detta kan användas för att spåra ditt paket på www.posten.se.

De flesta av våra paket är för stora för en postlåda, så du får ett SMS från Posten när paketet har kommit till postkontoret. Du har två veckor att hämta paketet på ditt närmaste postkontor. Om du inte gör det kommer det att returneras till oss. Detta är postens regler. Dessutom debiteras du minst NOK 395, - för fraktkostnader och frakt.

 

NÄR DU ANVÄNDER ÅNGERÄTTEN: 

När du använder ångerrätten måste varor returneras förpackat i originalförpackningen i samma skick som det skickades till dig. Inköpspriset för varor krediteras när vi får retur i originalförpackningen. (Returer utan förpackning accepteras inte) Köparen måste själv täcka frakten. (Ångerrätt skjema måste åtfölja varan) OBS: Returer ska komma tillbaka packade som när du mottog föremålet, dvs. packat ordentligt så att varor kan säljas vidare. Vi accepterar inte returer som vi inte får på detta sätt. Kunden väljer sedan om den ska skickas tillbaka på egen bekostnad eller om varor ska förstöras.

Vid ångerfrist måste skjema följa med varor (detta skickas per post samma dag som vi skickar varan.

Vid klagomål bör alla förfrågningar göras via mail till post@indusiadesign.se (klagomål via F.B besvaras inte)

OBS! Om du har valt Klarna faktura måste fakturan betalas före förfallodagen. När returpaketet anländer krediteras varan och du får tillbaka pengar till samma konto som du betalade från. Detta gäller både med ångerfrister och klagomål. Pengarna återbetalas sedan från Klarna.

1- Beställning

2- Leveranstider

3- Priser

4- Betalning

5- Personuppgiftslagen (PUL)

6- Ångerrätt

7- Reklamation

8- Bytesvillkor

9- Ej uthämtade paket

10- Tvist

11- Produktinformation

12- Force Majeure

13- Allmänt

 


Beställningsinformation
När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (post@indusiadesign.se)
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider
Alla beställningar skickas med posten och våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans
(utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (post@indusiadesign.se)

Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25% moms. 
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende
på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning
Kortbetalning Visa/Mastercard – 0 kr
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig.
Vi använder betalväxeln Klarna.se som är PCI certfierade. Betalväxeln Klarna.se använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard.

Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer
personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt
att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt
Produkten skall vara i säljbart skick med obruten förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och där plombering har brutits.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.

Reklamation
Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post (post@indusiadesign.se) 
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Bytesvillkor
Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. 
Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. 
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (post@indusiadesign.se) innan du skickar dina varor!

Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. 
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation
Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. 
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Allmänt
Indusia Design strävar efter att erbjuda de bästa produkterna till de bästa priserna.
Indusia AB
Storgatan 2
SE- 67332 Charlottenberg
E-postadress: post@indusiadesign.se