Kundvagn


Kundvagnen är tom

0,-

Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna

 

När skickas min order?

Vi packar och skickar ordrar i kronologisk ordning måndag-fredag. Du mottar sändningsbekräftelse via mail när din order har skickats från vårt lager. Beställningar till Finlands skickas på tisdagar, varje vecka.

Har du ej mottagit orderbekräftelse ber vi dig kolla din skräppost då vi upplever att mail ibland har hamnat där. För att undvika detta i fortsättingen kan du lägga till vår mailadress i kontaktlistan.

Leverans?

Vi använder oss av Bring som leverantör och leveranstid för Sverige och Finland är vanligtvis 1-5 arbetsdagar. Spårningsnummer mailas till din angivna mailadress när vi skickat din order. Spåra enkelt din beställning på www.bring.se. Får varan inte plats i din brevlåda skickas det till närmsta utlämningsställe till Bring. Du kommer motta ett SMS när ditt paket finns att hämta ut.

Har du ej mottagit spårningsnummer ber vi dig kolla i din skräppost då vi upplever att mail ibland har hamnat där. För att undvika detta i fortsättingen kan du lägga till vår mailadress i kontaktlistan. 

Vad kostar frakten?

Fast fraktpris: 59:-

Ångerrätt?

Har du handlat över 300:- inkl. frakt så kan du utnyttja din ångerrätt. 14 dagar gäller efter att du mottaget paket. Ångerrätten förutsätter att du returnerar varan i samma skick som du mottog den. Detta betyder att förseglingen på produkten ej får vara bruten. Detta av hänsyn till våra kunder att produkten inte har använts av någon annan. 

Blankett för ångerrätt skickas automatiskt till din mail när din order skickats från lagret. Har du inte mottagit blankett för ångerrätt ber vi kolla din skräppost då vi upplever att mail ibland har hamnat där. Skriv ut din blankett och fyll i all nödvändig information och skicka tillbaks denna tillsammans med din retur. Frakt betalas av kunden.

Reklamation?

Skall en vara reklameras ber vi dig att maila oss namn, ordernr samt vad reklamationen gäller. För att undvika försening ber vi dig också bifoga bild av felet.

Vi kan ej garantera att bilden visar exakt färgnyans då viss skillnad kan förekomma pga bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi gör vårt yttersta för att återge så korrekt bildnyans som möjligt av våra produkter. Vid avvik på färger är detta ej reklamationsrätt, då bör du använda dig av din ångerrätt.

Fel vara?

Vi packar varorna manuellt och rättar givetvis till om du mot förmodan mottagit fel vara. Kontakta oss snarast så löser vi detta åt dig.
Kontakta oss på: post@indusiadesign.se

Inte fått min order?

Kontakta oss snarast så att vi har möjlighet att ta reda på vad som har skett med din beställning. Maila oss på: post@indusiadesign.se

Ej hämtat ut mitt paket?

Du får alltid ett spårningsnummer på mail från oss. Då kan du spåra ditt paket på: www.bring.se. Är paketet för stort för din brevlåda skickas detta till närmsta utlämningsställe och du får ett SMS av Bring när din order finns att hämta ut.

Tidsfristen för uthämtning är 14 dagar. Hämtar du ej ut din order i tid kommer den i retur till Indusia AB och kunden blir debiterad 395:- inkl. mva. Kostnaden täcker frakt tur/retur samt adm. kostnader.

Skulle du däremot ångra ditt köp ber vi dig lösa ut ditt paket och själv returnerar detta till oss.